Biuro Rzecznika Praw Pacjenta:
ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa
kancelaria@rpp.gov.pl
fax: (22) 506 50 64
Przyjęcia interesantów w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta odbywają się w:
- poniedziałek – w godzinach od 9.00 do 18.00
- wtorek – w godzinach od 9.00 do 15.00
- środa – w godzinach od 9.00 do 15.00
- czwartek – w godzinach od 9.00 do 15.00
- piątek – w godzinach od 9.00 do 15.00
Rzecznik Praw Pacjenta jest centralnym organem administracji rządowej właściwym w sprawach ochrony praw pacjentów określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta
i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach odrębnych, ustanowionym w celu ochrony praw pacjenta.
Nad działalnością Rzecznika nadzór sprawuje Prezes Rady Ministrów.
Rzecznik wykonuje swoje zadania przy pomocy Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Do zakresu działania Rzecznika należy:
- prowadzenie postępowań w sprawach praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów;
- prowadzenie postępowań w trybie art. 50-53 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta
i Rzeczniku Praw Pacjenta; - w sprawach cywilnych wykonywanie zadań określonych w art. 55 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r.
o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta; - Opracowanie i przedkładanie Radzie Ministrów projektów aktów prawnych dotyczących ochrony praw pacjenta;
- występowanie do właściwych organów z wnioskami o podjęcie inicjatywy ustawodawczej, bądź
o wydanie lub zmianę aktów prawnych w zakresie ochrony praw pacjenta; - opracowanie i wydawanie publikacji oraz programów edukacyjnych popularyzujących wiedze
o ochronie praw pacjenta; - współpraca z organami władzy publicznej w celu zapewnienia pacjentom przestrzegania ich praw,
w szczególności z ministrem właściwym do spraw zdrowia. - przestawienie właściwym organom władzy publicznej, organizacjom i instytucjom oraz samochodom zawodów medycznych ocen i wniosków zamierzających do zapewnienia skutecznej ochrony praw pacjenta;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, społecznymi i zawodowymi, do których celów statutowych należy ochrona praw pacjenta;
- analiza skarg pacjentów w celu określenia zagrożeń i obszarów w systemie ochrony zdrowia wymagających naprawy;
- wykonywanie innych zadań określonych w przepisach prawa lub zleconych przez Prezesa Rady Ministrów.
Kontakt z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta: