Skład Rady Społecznej

Waldemar Wrona
Przewodniczący

Rafał Szpak
Przedstawiciel Wojewody Świętokrzyskiego

Henryk Milcarz
Przedstawiciel Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego

Agnieszka Buras
Przedstawiciel Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego

Jolanta Tyjas
Przedstawiciel Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego

Przemysław Wolak
Przedstawiciel Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
Regulamin Rady Społecznej
Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego
im. Św. Rafała w Czerwonej Górze
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Regulamin Rady Społecznej Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Św. Rafała w Czerwonej Górze określa skład Rady Społecznej, sposób jej powołania, zakres kompetencji oraz sposób zwoływania posiedzeń Rady Społecznej, tryb pracy i podejmowania uchwał.
§ 2
W podmiocie leczniczym nie będącym przedsiębiorcą, Rada Społeczna jest organem:
1. inicjującym i opiniodawczym podmiotu tworzącego,
2. doradczym Dyrektora.
II. SKŁAD I SPOSÓB POWOŁYWANIA RADY SPOŁECZNEJ
§ 3
Radę Społeczną powołuje i odwołuje oraz zwołuje jej pierwsze posiedzenie podmiot tworzący.
§ 4
1 Rada Społeczna składa się maksymalnie z 6 osób.
2 W skład Rady Społecznej działającej w podmiocie leczniczym nie będącym przedsiębiorca, dla którego podmiotem tworzącym jest Samorząd Województwa wchodzą:
2.1 jako przewodniczący – Marszałek Województwa Świętokrzyskiego lub osoba przez niego wyznaczona,
2.2 jako członkowie:
2.2.1 przedstawiciel wojewody,
2.2.2 przedstawiciele wybrani przez sejmik województwa – 3 osoby.
2.2.3 przedstawiciel uczelni medycznej
3 Członkiem Rady Społecznej podmiotu leczniczego nie będącego przedsiębiorca nie może być osoba zatrudniona w tym podmiocie.
4 Kadencja Rady Społecznej upływa z dniem powołania nowej Rady Społecznej przez podmiot tworzący.
5 Przewodniczącemu Rady Społecznej przysługuje prawo do wnioskowania o odwołanie członka Rady lub powołanie nowego członka.
6 Rada Społeczna wybiera spośród swoich członków na wniosek Przewodniczącego jego Zastępcę oraz Sekretarza Rady.
7 Zastępca Przewodniczącego oraz Sekretarz Rady mogą być odwołani ze swoich funkcji przed upływem kadencji.
§ 5
W posiedzeniu Rady Społecznej uczestniczy Dyrektor oraz przedstawiciele organizacji związkowych działających w podmiocie leczniczym.
III. ZADANIA RADY SPOEŁCZNEJ
§ 6
Do zadań Rady Społecznej należy w szczególności:
1 Przedstawianie podmiotowi tworzącemu wniosków i opinii w sprawach:
1.1 zbycia aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury
i sprzętu medycznego,
1.2 związanych z przekształceniem lub likwidacja, rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności,
1.3 przyznawania kierownikowi nagród,
1.4 rozwiązywania stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej z kierownikiem,
2 Przedstawianie kierownikowi wniosków i opinii w sprawach:
2.1 planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego,
2.2 rocznego sprawozdania z planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego,
2.3 kredytów bankowych lub dotacji,
2.4 podziału zysku,
2.5 zbycia aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury
i sprzętu medycznego,
2.6 regulaminu organizacyjnego.
3 Dokonywanie okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez pacjentów, z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu.
4 Opiniowanie wniosku w sprawie czasowego zaprzestania działalności leczniczej.
5 Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie i statucie.
IV. TRYB ZWOŁYWANIA POSIEDZEŃ I PODEJMOWANIA UCHWAŁ
§ 7
Posiedzenie Rady Społecznej zwołuje jej Przewodniczący lub w razie jego nieobecności Zastępca.
§ 8
Posiedzenia Rady Społecznej odbywają się co najmniej 4 razy w roku.
§ 9
Przewodniczący Rady Społecznej zobowiązany jest zwołać jej posiedzenie na wniosek co najmniej 3 członków Rady, w terminie dwóch tygodni od daty złożenia wniosku.
§ 10
Członek Rady Społecznej, który nie może wziąć udziału w posiedzeniu jest zobowiązany usprawiedliwić swoją nieobecność.
§ 11
1. O zwołaniu posiedzenia Rady Społecznej Przewodniczący zawiadamia członków Rady, na co najmniej 7 dni przed planowanym terminem posiedzenia.
2. Zawiadomienie może być przekazane drogą pocztową – listem poleconym lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, na wskazane przez członków Rady adresy e-mail.
3. W przypadkach szczególnych, kiedy posiedzenie Rady musi się odbyć w trybie nieplanowym, Przewodniczący może zarządzić inny sposób i termin zawiadomienia, np. telefonicznie.
§ 12
1. Porządek posiedzenia Rady Społecznej, projekty uchwał oraz inne materiały objęte porządkiem obrad powinny zostać przekazane członkom Rady najpóźniej na 3 dni przed terminem posiedzenia.
2. Przyjmuje się, że materiały określone w ust. 1 będą przesyłane drogą elektroniczną na adresy e-mail podane przez członków Rady Społecznej.
§ 13
Każdy członek Rady Społecznej może zgłosić Przewodniczącemu umotywowany wniosek
o zmianę lub uzupełnienie porządku obrad. Wniosek taki Przewodniczący Rady Społecznej podaje do wiadomości członkom na posiedzeniu, przed zatwierdzeniem porządku obrad.
§ 14
Dla ważności uchwał wymagane jest zaproszenie wszystkich jej członków i obecność na posiedzeniu co najmniej połowy składu Rady Społecznej.
§ 15
Uchwały Rady Społecznej zapadają większością głosów osób obecnych na zebraniu. W razie równej liczby głosów, decyduje głos Przewodniczącego.
§ 16
Od uchwał Rady Społecznej Dyrektorowi przysługuje odwołanie do Zarządu Województwa Świętokrzyskiego.
§ 17
1 Uchwały Rady Społecznej zapadają w głosowaniu jawnym, jednak na wniosek przynajmniej 1 członka, prowadzący posiedzenie zarządza głosowanie tajne.
2 Uchwały podpisuje Przewodniczący Rady Społecznej lub w razie jego nieobecności Zastępca.
3 Projekty uchwał parafuje radca prawny szpitala.
§ 18
Z posiedzeń Rady Społecznej sporządza się protokoły podpisane przez osobę, której powierzono protokołowanie oraz przez przewodniczącego Rady Społecznej.
§ 19
1 Protokół powinien zawierać:
1.1 datę i miejsce posiedzenia oraz numer kolejny protokołu,
1.2 listę osób obecnych na posiedzeniu,
1.3 porządek obrad,
1.4 wyniki obrad i głosowania oraz teksty podjętych uchwał,
1.5 zaznaczanie zgłoszonych zadań odrębnych,
1.6 streszczenia dyskusji – stawianych wniosków, zgłoszonych opinii.
2 Protokoły podlegają zatwierdzeniu na kolejnym posiedzeniu Rady Społecznej, zaś członkowie nieobecni na posiedzeniu, z którego sporządzono protokół przyjmują do wiadomości podjęte uchwały.
§ 20
Zatwierdzone protokoły z posiedzeń Rady Społecznej oraz uchwały przechowuje Sekretarz.
Dokumenty te mogą być udostępnione osobom trzecim jedynie za zgodą Przewodniczącego Rady Społecznej.
V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 21
Członkowie Rady Społecznej wykonują swoje zadania osobiście.
§ 22
Obsługę administracyjną Rady Społecznej zapewnia Dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. św. Rafała w Czerwonej Górze.
§ 23
Rada Społeczna korzysta z pomieszczeń biurowych, urządzeń i materiałów Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Św. Rafała w Czerwonej Górze.
§ 24
Koszty działalności Rady Społecznej pokrywa Wojewódzki Szpital Specjalistyczny
im. Św. Rafała w Czerwonej Górze.
§ 25
1 Członkowi Rady Społecznej przysługuje zwolnienie z wykonywania obowiązków w ramach stosunku pracy na czas uczestniczenia w posiedzeniach Rady Społecznej.
2 Za udział w posiedzeniach Rady Społecznej jej członkowi przysługuje od podmiotu tworzącego rekompensata w wysokości utraconych zarobków, jeżeli z powodu uczestnictwa w posiedzeniu rady pracodawca udzielił członkowi na ten czas zwolnienia
z wykonywania obowiązków pracowniczych bez zachowania prawa do wynagrodzenia.
Przewodniczący Rady Społecznej
Waldemar Wrona
Zgodnie z art. 48 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą działa rada społeczna, którą w oparciu o art. 48 ust. 5 ww. ustawy powołuje i odwołuje podmiot tworzący. W dniu 16 stycznia 2019 r. Zarząd Województwa Świętokrzyskiego powołał pięcioosobową osobową Radę Społeczną na 4-letnią kadencję. W dniu 8 listopada 2019 r. Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Św. Rafała w Czerwonej Górze zawarł umowę z Uniwersytetem Jana Kochanowskiego w Kielcach, na podstawie której uczelni udostępniono Odział IV Pulmonologiczno – Alergologiczny na potrzeby wykonywania zadań dydaktycznych i badań w powiązaniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych (podstawa prawna art. 89 ust. 3 u.d.l). W myśl art. 48 ust. 6 pkt 2 lit. b tiret trzecie ustawy o działalności leczniczej w szpitalu, w którym jest jednostka organizacyjna udostępniona na podstawie art. 89 ust. 3 ww. ustawy w skład rady społecznej wchodzi przedstawiciel uczelni medycznej wybrany przez rektora (…). W związku z powyższym zachodzi konieczność dostosowania składu Rady Społecznej o przedstawiciela uczelni medycznej wskazanego przez rektora, którym jest dr n.med. Pan Przemysław Wolak – Prodziekan ds. kształcenia w zakresie nauk medycznych.
Regulamin Rady Społecznej
Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego
im. Św. Rafała w Czerwonej Górze
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Regulamin Rady Społecznej Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Św. Rafała w Czerwonej Górze określa skład Rady Społecznej, sposób jej powołania, zakres kompetencji oraz sposób zwoływania posiedzeń Rady Społecznej, tryb pracy i podejmowania uchwał.
§ 2
W podmiocie leczniczym nie będącym przedsiębiorcą, Rada Społeczna jest organem:
1. inicjującym i opiniodawczym podmiotu tworzącego,
2. doradczym Dyrektora.
II. SKŁAD I SPOSÓB POWOŁYWANIA RADY SPOŁECZNEJ
§ 3
Radę Społeczną powołuje i odwołuje oraz zwołuje jej pierwsze posiedzenie podmiot tworzący.
§ 4
1 Rada Społeczna składa się maksymalnie z 6 osób.
2 W skład Rady Społecznej działającej w podmiocie leczniczym nie będącym przedsiębiorca, dla którego podmiotem tworzącym jest Samorząd Województwa wchodzą:
2.1 jako przewodniczący – Marszałek Województwa Świętokrzyskiego lub osoba przez niego wyznaczona,
2.2 jako członkowie:
2.2.1 przedstawiciel wojewody,
2.2.2 przedstawiciele wybrani przez sejmik województwa – 3 osoby.
2.2.3 przedstawiciel uczelni medycznej
3 Członkiem Rady Społecznej podmiotu leczniczego nie będącego przedsiębiorca nie może być osoba zatrudniona w tym podmiocie.
4 Kadencja Rady Społecznej upływa z dniem powołania nowej Rady Społecznej przez podmiot tworzący.
5 Przewodniczącemu Rady Społecznej przysługuje prawo do wnioskowania o odwołanie członka Rady lub powołanie nowego członka.
6 Rada Społeczna wybiera spośród swoich członków na wniosek Przewodniczącego jego Zastępcę oraz Sekretarza Rady.
7 Zastępca Przewodniczącego oraz Sekretarz Rady mogą być odwołani ze swoich funkcji przed upływem kadencji.
§ 5
W posiedzeniu Rady Społecznej uczestniczy Dyrektor oraz przedstawiciele organizacji związkowych działających w podmiocie leczniczym.
III. ZADANIA RADY SPOEŁCZNEJ
§ 6
Do zadań Rady Społecznej należy w szczególności:
1 Przedstawianie podmiotowi tworzącemu wniosków i opinii w sprawach:
1.1 zbycia aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury
i sprzętu medycznego,
1.2 związanych z przekształceniem lub likwidacja, rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności,
1.3 przyznawania kierownikowi nagród,
1.4 rozwiązywania stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej z kierownikiem,
2 Przedstawianie kierownikowi wniosków i opinii w sprawach:
2.1 planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego,
2.2 rocznego sprawozdania z planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego,
2.3 kredytów bankowych lub dotacji,
2.4 podziału zysku,
2.5 zbycia aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury
i sprzętu medycznego,
2.6 regulaminu organizacyjnego.
3 Dokonywanie okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez pacjentów, z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu.
4 Opiniowanie wniosku w sprawie czasowego zaprzestania działalności leczniczej.
5 Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie i statucie.
IV. TRYB ZWOŁYWANIA POSIEDZEŃ I PODEJMOWANIA UCHWAŁ
§ 7
Posiedzenie Rady Społecznej zwołuje jej Przewodniczący lub w razie jego nieobecności Zastępca.
§ 8
Posiedzenia Rady Społecznej odbywają się co najmniej 4 razy w roku.
§ 9
Przewodniczący Rady Społecznej zobowiązany jest zwołać jej posiedzenie na wniosek co najmniej 3 członków Rady, w terminie dwóch tygodni od daty złożenia wniosku.
§ 10
Członek Rady Społecznej, który nie może wziąć udziału w posiedzeniu jest zobowiązany usprawiedliwić swoją nieobecność.
§ 11
1. O zwołaniu posiedzenia Rady Społecznej Przewodniczący zawiadamia członków Rady, na co najmniej 7 dni przed planowanym terminem posiedzenia.
2. Zawiadomienie może być przekazane drogą pocztową – listem poleconym lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, na wskazane przez członków Rady adresy e-mail.
3. W przypadkach szczególnych, kiedy posiedzenie Rady musi się odbyć w trybie nieplanowym, Przewodniczący może zarządzić inny sposób i termin zawiadomienia, np. telefonicznie.
§ 12
1. Porządek posiedzenia Rady Społecznej, projekty uchwał oraz inne materiały objęte porządkiem obrad powinny zostać przekazane członkom Rady najpóźniej na 3 dni przed terminem posiedzenia.
2. Przyjmuje się, że materiały określone w ust. 1 będą przesyłane drogą elektroniczną na adresy e-mail podane przez członków Rady Społecznej.
§ 13
Każdy członek Rady Społecznej może zgłosić Przewodniczącemu umotywowany wniosek
o zmianę lub uzupełnienie porządku obrad. Wniosek taki Przewodniczący Rady Społecznej podaje do wiadomości członkom na posiedzeniu, przed zatwierdzeniem porządku obrad.
§ 14
Dla ważności uchwał wymagane jest zaproszenie wszystkich jej członków i obecność na posiedzeniu co najmniej połowy składu Rady Społecznej.
§ 15
Uchwały Rady Społecznej zapadają większością głosów osób obecnych na zebraniu. W razie równej liczby głosów, decyduje głos Przewodniczącego.
§ 16
Od uchwał Rady Społecznej Dyrektorowi przysługuje odwołanie do Zarządu Województwa Świętokrzyskiego.
§ 17
1 Uchwały Rady Społecznej zapadają w głosowaniu jawnym, jednak na wniosek przynajmniej 1 członka, prowadzący posiedzenie zarządza głosowanie tajne.
2 Uchwały podpisuje Przewodniczący Rady Społecznej lub w razie jego nieobecności Zastępca.
3 Projekty uchwał parafuje radca prawny szpitala.
§ 18
Z posiedzeń Rady Społecznej sporządza się protokoły podpisane przez osobę, której powierzono protokołowanie oraz przez przewodniczącego Rady Społecznej.
§ 19
1 Protokół powinien zawierać:
1.1 datę i miejsce posiedzenia oraz numer kolejny protokołu,
1.2 listę osób obecnych na posiedzeniu,
1.3 porządek obrad,
1.4 wyniki obrad i głosowania oraz teksty podjętych uchwał,
1.5 zaznaczanie zgłoszonych zadań odrębnych,
1.6 streszczenia dyskusji – stawianych wniosków, zgłoszonych opinii.
2 Protokoły podlegają zatwierdzeniu na kolejnym posiedzeniu Rady Społecznej, zaś członkowie nieobecni na posiedzeniu, z którego sporządzono protokół przyjmują do wiadomości podjęte uchwały.
§ 20
Zatwierdzone protokoły z posiedzeń Rady Społecznej oraz uchwały przechowuje Sekretarz.
Dokumenty te mogą być udostępnione osobom trzecim jedynie za zgodą Przewodniczącego Rady Społecznej.
V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 21
Członkowie Rady Społecznej wykonują swoje zadania osobiście.
§ 22
Obsługę administracyjną Rady Społecznej zapewnia Dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. św. Rafała w Czerwonej Górze.
§ 23
Rada Społeczna korzysta z pomieszczeń biurowych, urządzeń i materiałów Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Św. Rafała w Czerwonej Górze.
§ 24
Koszty działalności Rady Społecznej pokrywa Wojewódzki Szpital Specjalistyczny
im. Św. Rafała w Czerwonej Górze.
§ 25
1 Członkowi Rady Społecznej przysługuje zwolnienie z wykonywania obowiązków w ramach stosunku pracy na czas uczestniczenia w posiedzeniach Rady Społecznej.
2 Za udział w posiedzeniach Rady Społecznej jej członkowi przysługuje od podmiotu tworzącego rekompensata w wysokości utraconych zarobków, jeżeli z powodu uczestnictwa w posiedzeniu rady pracodawca udzielił członkowi na ten czas zwolnienia
z wykonywania obowiązków pracowniczych bez zachowania prawa do wynagrodzenia.
Przewodniczący Rady Społecznej
Waldemar Wrona